پیرو پست مشاعره [کلیک] که دوستان هر کدوم زحمت کشیدن و ذوقشون رو با ما شریک شدن ، این بار نوبت مشاعره در وبلاگ آقا جواد بود که بیت انتخابی ایشون " من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید ... قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید "هست . اون چیزی که فی البداهه به ذهنم رسید این چند بیت بود که علاوه بر وبلاگ آقا جواد در اینجا هم ثبت کردم .
" من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید
قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید "
من نگویم که مرا مست و خراب گردانید
یا مرا پای دهید ، یا پر پرواز دهید
گر شما در دل من غصه و هجران ریزید
گله ای نیست که خود شادی بسیار کنید
همچو ققنوس ، در آتش شده ام می سوزم
پر سیمرغ بسوزد !!! خبر زال کنید
منم آن مرغ چمن ، باعث شادابی گل
چو بهار گشت ، ز من صحبت ِ تیمار کنید
چنگ ومطرب مهیا ، می و معشوق به کام
ساقیا ! با که برقصم ؟! همگی ناز کنید
من همی در طلب عشق ، چو شمعی سوختم
تا شما این شب ِ تاریک به صبح باز کنید
خصم و دشمن همه هیهات و فغان گویانند
شاید این فرصت آخر به فلک زار کنید
همچو دلکش که دلش در طلب معشوق است
سر من را ببرید و بر سر این دار کنید ...
منم آن جسته هزاری ، در قفس گشته اسیر
" قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید ... "
اینم لینک پست مورد نظر در وبلاگ آقا جواد ، درج کردم تا اگر کسی این بین تمایل داشت همراهمون باشه و شرکت کنه به این پست دسترسی داشته باشه .
ما را در سایت عروس ِ جدیدم :) دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 165